Best ke FB

Jun 01, 2011
Salam semua.. Sudah lama rasa nya aku tak buka blog ni.. x buka facebook dan dah lama aku rasa tak main internet ni... haha.. Padahal baru 3 hari aku tak main laptop ni... Terasa lama sangat la.
Adakah ini yg dinamakan mabuk FB? 
Aaaa.....aku pun tak tahu..
dua.. tiga... hari ni, aku busy sangat la... kerja je memanjang... kluar pagi balik malam...
maklumla... tempat kerja dgan rumah aku jauh sangat.. dari Machang ke Gua Musang.. ada la, dalam 2 jam pjalanan...
Ok... apa yg aku nk cakap di sini... Best ke main FB? 
Apa pandangan korang?
erm... bagi aku la.... Fb ni aku baik dan buruk nya...
semuanya atas pengguna itu sendiri yg menggunakannya..
kalau baik caranya.. baik la jadinya...
tp
kalau buruk caranya.. buruk la. ... jadinya...

Memandangkan sekarang ini musim cuti ... jadi tak ramai member2 aku main fb... Jadi tak meriahla wall fb aku... 
Tp ,.. kalau time semester baru buka... masa tu lah.. penuh.. orang main fb.. 
mungkin dapat internet free kot..?

Apa yg aku buat dgan Fb aku?
tak banyak benda la... aku buat dgan fb... kegunaannya lebih kpada post entry blog aku jew...
kalau ada group.. aku post dalam group.. haha..
nk bagi popular cikit blog aku ni...
maklumla.. jarang org baca blog aku ni...

Satu lagi.. dgan fb aku dapat jumpa member aku yg dah lama terputus..
kawan2 sekolah rendah dulu.. yg sekrang ni pun aku tak tahu dia duduk kat mana...
dapat aku jumpa d fb..
Separuh dari member sekolah rendah aku dulu.. dah aku jumpa.. 
dan yg lain semua lost contact...

Erm.. aku rasa itu je la.. kegunaan fb bg aku... dan aku rasa fb ni bagus juga la utk kita menyebarkan ilmu dan dakhwah dalam menegakkan Islam.. Walaupun Fb ni org kata, hak orang Israel... tp kita sebagai org Islam perlu lah bijak dalam menanganinya... kita gunakan sejata org yahudi ini sebagai senjata kita utk berlawan..

Kesimpulannya .. disini.. gunalah fb dgan cara sebaiknya... dan Majulah Sukan Utk Negara...
hahahaha.........................

4 ulasan:

Terima Kasih :D

Dikuasakan oleh Blogger.